MaTa MeNCiLeNg Ke BlOg CiK NaDea

Sunday, June 19, 2011

Gentinglah Sangat!

Destinasi percutian aku kali nie adalah Genting Highlands! Hohoho nie first time ye saye menjejakkan kaki ke pusat peranginan di kawasan perbukitan dingin ya’a’aw punye. Jakun tak? Jakun tak? Hehehe.  Ape aku merepek la. 

Oleh sebab cuaca sejuk maka masa banyak dihabiskan dengan melakukan aktiviti indoor sahaje. Then got free time petang tu kot baru la kuar jenjalan dengan Mr. Bee. Huhu. First time jugak jenjalan jejauh ngan Mr. Bee. Sirius mahal oh kos idop kat cini. Nak makan pon payah gak. Aku pon tak tau nak cite ape kat u ols. Hurm. 



Ha nie jugak pengalaman kedua aku naik cable car. Before aku naik cable car kat Langkawi. Jarak perjalanan cable car kat Langkawi lagi jauh kot kalo nak banding ngan Genting Highlands nie. Kat bawah tu takde pape pon. Hutan je. Huhu. Bosan je. Tapi takpela. Mr. Bee ade kat sebolah den. Heheh. Amik gambo jek. Gediks!




Cuaca sangat dingin ye. Kalo tak silap aku, aku tengok thermometer die statekan suhu kat atas tu around 4˚C. Sejukkan? Hehehe. Aku plak bawak cardigan je. Ceh. Bajet lemak tebal la kan. Tapi memang tebal pong! Hihihi. Aku g theme park die jek. Layan corkscrew, kapal lanun tu ngan ferris wheel je. Aku takot la nak naik spaceshot tu. Sirius!!! Lagipon mase tuh cuaca sangat scary. Kabus pon tebal. Ngan hujan lagi. Huhuhu. Mase naik corkscrew tuh plak earing aku telah mencederakan telingaku ini. Adei. Sakit oh! Then Mr. Bee loya naik kapal lanun. Hahaha. Aku geli sampai gelak tak benti. Mr. Bee kat sebelah diam sebab nak muntah. Berjaya jugak aku mengandungkan beliau. Wakakakaka. 

Pantai Batu Hitam.

Wajah tenang.
On the way balik we ol singgah Pantai Batu Hitam. Lihatlah betapa hitamnye batu tersebut. Macam warna siku aku tak? Hahaha selekeh. Dah. U ols layan gambau yang tak seberape tu je la yek. Aku arek turu. Ngantok banget lor. Nanite.
p/s: Mr. Bee. I love you. Weeeee!

No comments:

Post a Comment