MaTa MeNCiLeNg Ke BlOg CiK NaDea

Wednesday, March 30, 2011

Banjir


Setelah tiga hari ujan tak berhenti. Maka banjirlah bumi Perlis ini. Huhuhu. Ni banjir yang kedua sepanjang aku berada kat negeri kayangan neh. Ape la malang nye. Huhu. Tak pe rezeki aku la nie merasa nikmat banjir. Berat baju aku nak perah sebab basah. Berat lagi air banjir yang orang kampong kene tangguk ye tak? Huhuhu. Syukursyukur.


Hari nie jugak. Second time aku menjejakkan kaki ke kampus tetap unimap kat ulu pauh nuh. Peh! Memang besau wa cakap lu. Jakun ke ko d? Eh mane ade! Bangge beb. Huhu. Tapi sedih siket ah an. Sebab tak dapat merase study kat sini. Huhuhu. Tak pe ah. Kasik peluang kat adikadik or anakanak aku nanti insyaallah. 

Eh lupe lak nak bagitau. Sebab musabab aku ke pauh. Sebab ade 7-pillars. Eh ape tu? 7-pillars nie macam course sampingan yang setiap budak unimap kene amik. Macam soft skills la. Kali ni pasal kerjaya. And aku decide nak join partnership ngan company Western Digital kat Penang. Unimap nak bayor RM1000 and company bayor around RM50 per day. Ok la tu. Sementare nak jumpe keje tetap. 3 bulan jep pon walopon tak dapat balik raye. Layan. Huhu.

No comments:

Post a Comment